Subject: Infokiri apteekidele
From: "RA Tegevusload" <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Apr 2024 08:35:43 +0300

Lp apteekrid

Sotsiaalministri määrus nr 24 „Apteegiteenuse osutamise tingimused ja
kord“ § 11 lg 3 kohaselt peab apteegi lahtiolekuaegadest ja apteegi
kontaktandmete muudatusest teavitama Ravimiametit. Täname apteekreid ja
tegevusloa omajaid selle kohustuse täitmise eest.

Ravimiamet soovib viidatud sätte eesmärki käesolevaga avada ning
selgitada, et lahtiolekuaegade muudatustest teavitamine on vajalik, kui
muudatus on pikaajalina ja püsiv, muudatus mõjutab oluliselt
apteegiteenuse kättesaadavust ja/või kui apteegiteenuse osutamise
kohustust ei ole võimalik nõutud mahus täita. Samas kui muudatused on
lühiajalised (näiteks töötajate puhkuste perioodil) ega hõlma eeltoodud
olukordi, ametit teavitada vaja ei ole.

Seetõttu täpsustame, et edaspidi tuleks apteegi lahtiolekuaegade
muudatustest teavitada järgnevatel juhtudel, kui:

*	apteegi lahtiolekuaeg muutub püsivalt;
*	enam kui 4000 elanikuga linnas asuvas apteegis ei ole täidetud
apteegiteenuse osutamise kohustus vähemalt 40 tundi nädalas (see ei ole
lubatud);
*	maapiirkonnas asuv apteek vähendab lahtiolekuaegasid olulisel
määral, mis mõjutab piirkonna apteegiteenuse kättesaadavust;
*	apteek suletakse ajutiselt.

Apteegi kontaktandmete muudatusest palume jätkuvalt teavitada, et saaksime
vajadusel olulist teavet teile edastada.

Teavitused võib endiselt edastada [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  või [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Ravimiamet